Kolejna impreza pod nazwą "Dni Transportu Publicznego" odbyła się w sobotę 21.09.2013, na terenach zajezdni tramwajowej i autobusowej przy Woronicza oraz w niedzielę 22.09.2013 w parowozowni w Skierniewicach. Poniżej zdjęcia z soboty.
Zakład Eksploatacji Tramwajów R3 "Mokotów"
Wagon typu N1. Numer taborowy 607. Rok budowy 1949. Producent: "Konstal Chorzów".
Wagon typu A. Numer taborowy 43. Rok budowy ok. 1906 - 1908. Producenci (kooperacja): Siemens-Schuckert, MAN (Maschienefabrik), Fankelried Hamburg, "Vane der Zypen & Charlier" Kolonia (Köln).

Wnętrze wagonu typu A.


Wagon typu N1. Numer taborowy 43. Rok budowy 1949.
Wagon typu C. Numer taborowy 257. Rok budowy 1925. Producent: "Lilpop, Rau i Loewenstein" Warszawa. Wagon typu Lw. Numer taborowy 541. Rok budowy 1924 - 1925.

Wagon typu K tzw. "Berlinka". Numer taborowy 445. Rok budowy ok. 1939 - 1940. Producent: "Wspólnota Interesów Katowice".
Zabawy aparatem :)Wagon typu 13N. Numer taborowy 407. Rok budowy 1967. Producent: "Konstal Chorzów".

Wagon techniczny typu K. Numer taborowy 2400. Rok budowy 1940. Producent: "Gdańska Fabryka Wagonów".
Wagon techniczny typu K - pulpit motorniczego.
Tramwaj typu 102N. Numer taborowy 5. Rok budowy 1969 1970. Producent: "Konstal Chorzów". Wagony tego typu nigdy nie były eksploatowane w regularnym ruchu w Warszawie. Ten, jedyny w Warszawie egzemplarz pochodzi z Poznania.
Tramwaj dwukierunkowy typu 120NaDuo "Swing Duo". Numer taborowy 3502. Rok budowy: 2012. Producent: "PESA Bydgoszcz". Tego typu tramwaje obecnie eksploatowane są na linii 2.


Wnętrze "Swinga Duo".

Wagon typu 105Na. Numer taborowy 1288. Rok budowy: 1989. Producent "Konstal Chorzów"
Wagon pomiarowy sieci trakcyjnej.


Wagon typu 105Na. Numer taborowy 1006. Wnętrze.
Wagon służbowy przerobiony z tramwaju 105N.


Tramwaje 120Na "Swing" przed halą eksploatacyjną.

Hala eksploatacyjna zajezdni tramwajowej "Mokotów".

Myjnia.


Samochód zakładowej Służby Ratowniczej Metra Warszawskiego Mercedes Benz Unimog 400/Hartmann. Numer 331[W]44 - SCRt - ZSR MW Warszawa.


Maskotka metra - krecik. Choć ten zdecydowanie różni się od czeskiego pierwowzoru i jak dla mnie przypomina bardziej borsuka:)

Omnibus konny z przełomu XIX i XX wieku.
Oddział Miejskich Zakładów Autobusowych R1 "Woronicza"
Na terenie zajezdni autobusowej zrobiłem niewiele zdjęć głównie ze względu na to, że autobusy były poustawiane "pod słońce". Z drugiej strony większość zaprezentowanych autobusów sfotografowałem już na DTP rok wcześniej. Jedynym "nowym" eksponatem był dopiero co odrestaurowany autobus Chausson AH48.

Legenda warszawskiej komunikacji: Ikarus 280.26. Rok Produkcji: 1987. Producent: "Ikarus", Budapest - Matyasfold.

Z lewej Ikarus 260.04. Numer taborowy 289. Rok produkcji: 1981, Producent: "Ikarus". Pośrodku Jelcz 043 nr 8058. Rok produkcji: 1974. Producent: "Jelczańskie Zakłady Samochodowe". Z prawej: Ikarus 280.26.
Wnętrze Ikarusa 260.04 nr. 298. Przypomniały mi się czasy szkoły podstawowej...
Pierwszy warszawski Neoplan N4020. Rok produkcji: 1994. Producent: "Neoplan Pilsting", Niemcy. Obecnie zaadaptowany na mobilny punkt informacyjny o budowie II linii metra.
Chausson AH48. Numer taborowy 395. Rok produkcji: 1950.

Oprócz wystawy taboru tramwajowego i autobusowego, atrakcją imprezy były przejażdżki autobusami m.in. piętrowym MANem Warszawskiej Linii Turystycznej, Autobusem Vanhool firmy "Polski Bus" oraz widocznym na fotografii Jelczem 043 w wersji Cabrio. Rok produkcji: 1976 (w 1989 przerobiony na wersję cabrio).
Więcej informacji na temat zabytkowego taboru można znaleźć tutaj.