Po pierwszym dniu pobytu w Podgoricy przyszedł czas na wycieczkę poza miasto. Zgodnie z wcześniejszymi planami postanowiłem wybrać się do położonego w górach Kolašina. Zależało mi nie tyle na zwiedzeniu miejscowości, co na przejechaniu przez najpiękniejszy odcinek górski linii kolejowej w godzinach porannych, celem zrobienia zdjęć. Jedyna możliwa opcja to wyjazd z Podgoricy pociągiem Bar – Belgrad odjeżdżającym o godzinie 10.00 (pospieszny r. 430 "Tara") i powrót z Kolašina wieczornym. Po zajęciu dobrego miejsca na korytarzu, mogłem bez przeszkód fotografować przez okno mijane po drodze górskie krajobrazy. Najciekawsze miejsca, to kanion rzek Morača (Морача) i Tara (Тара), most na Małej Rijece a także położone na łukach górskie stacje. Po ponad godzinie jazdy dotarłem do celu.
Stacja Podgorica (Подгорица). w oczekiwaniu na pociąg.Chwila przed odjazdem. Widok z pociągu "Tara". Z lewej strony elektryczny zespół trakcyjny klasy 6111, z prawej nocny pociąg pospieszny "Panonija" z Suboticy i Nowego Sadu do Baru.
Wagon - platforma "DDam" do przewozu samochodów.
Szlak kolejowy Podgorica (Подгорица) - Bioče (Биоче) Konie na ulicy Rovackiej (Ровацка) na północy Podgoricy.
Rozgałęzienie torów po północnej stronie Podgoricy. Na lewo odchodzi linia do miasta Nikšić (Никшић), na prawo do Bijelo Polje (Бијело Поље) i dalej do Belgradu. Obie linie wchodzą w obszar górski.
Szlak kolejowy Podgorica (Подгорица) - Bioče (Биоче). Na odcinku kilkunastu kilometrów rozciąga się jeden z najpiękniejszych widoków na kanion rzeki Morača (Морача). Jego zalety można lepiej docenić w porze porannej, gdy słońce świeci od strony wschodniej.
Szlak kolejowy Trebješica (Требешица) - Kos (Кос). Przystanek osobowy Selište (Селиште).
Podjazd do stacji Kolašin (Колашин).
Stacja Kolašin (Колашин). Z lewej strony drezyna utrzymania sieci trakcyjnej 911-311.
W następnej części: Kolašin
W następnej części: Kolašin