czwartek, 3 sierpnia 2023

Rumunia Sierpień 2022. Część 6. Timișoara – Budapeszt - Břeclav – Warszawa.

Ostatnia część relacji z wakacyjnego wyjazdu do Rumunii w Sierpniu 2022 roku. Tym razem zdjęć jest niewiele a te które są, robione były głównie telefonem lub są to kadry z nakręconych filmików. Ciężki plecak i zmęczenie podróżą sprawiały, że nie zawsze chciało mi się wyciągać aparat. W każdym razie jak zawsze życzę miłego czytania i oglądania. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Timișoara – Budapeszt - Břeclav – Warszawa

Z Timișoary do Warszawy nie da się dojechać koleją w ciągu jednego dnia, w związku z tym postanowiłem podzielić podróż na dwa etapy z noclegiem po drodze. Z Budapesztu do Warszawy miałem co prawda możliwość powrotu nocnym pociągiem „Chopin”, którym jeździłem już wcześniej, jednak podróż w porze dziennej wydawała mi się ciekawsza i mniej męcząca. W Budapeszcie nocowałem wiele razy dlatego też zdecydowałem, że poszukam innego miejsca, skąd rano mógłbym wyruszyć do Warszawy. Wybór padł na położony na Morawach Brzecław (Breclav).

W podróż Timișoary do Budapesztu wyruszyłem o godzinie 5:50 pociągiem IR/IC „Bega”. Obłożenie w wagonach na całej trasie było niewielkie, na odcinku do węgierskiej granicy pociąg wręcz świecił pustkami. Na dworzec Keleti w Budapeszcie dotarłem z lekkim opóźnieniem. Po wykonaniu serii zdjęć kolejowych poszedłem do metra aby dostać się na dworzec Nyugati skąd odjeżdżał pociąg do Brzecławia. Z początku linią M2 (czerwoną) dojechałem do stacji Deák Ferenc tér (Plac Ferenca Deáka), gdzie chciałem się przesiąść na linię M3 (niebieską). Okazało się jednak, że niebieska linia jest w remoncie a na jej trasie kursują autobusy komunikacji zastępczej. Szukanie przystanku na placu Deáka zajęło mi sporo czasu. W końcu dostałem się na dworzec Nyugati, gdzie po kupieniu przekąski wsiadłem do podstawionego już pociągu EC „Metropolitan”. Bilet na przejazd kupiłem przez internet na stronie internetowej Ceske Drahy, nie miałem jednak zarezerwowanego miejsca. W pociągu było dość luźno, jednak na niektórych odcinkach mój przedział zapełniał się pasażerami z miejscówkami i raz musiałem nawet ustąpić miejsca. W miarę zbliżania się do czeskiej granicy zacząłem obserwować na bieżąco trasę na Google maps i okazało się, że zamiast do Brzecławi jadę do Hodonina. Wzbudziło we mnie lekką panikę, ponieważ zameldowanie w hotelu przy dworcu możliwe było tylko do godziny 19:00. Na szczęście był to tylko mały objazd i wkrótce dotarłem na miejsce. 

Brzecław (Břeclav)

Po zameldowaniu się w "Centrum ubytování Břeclav" poszedłem na krótki spacer na miasto. Ze względu na wieczorną porę i brak światła dziennego nie zrobiłem zbyt wiele zdjęć. Brzecław odwiedziłem jeszcze raz trzy tygodnie później. Relacja z tej wizyty ukaże się za jakiś czas na blogu.

Břeclav – Warszawa

Ostatniego dnia podróży wstałem dość wcześnie rano aby zdążyć na pociąg EC/IC „Sobieski” relacji Wiedeń - Gdynia, który z Brzecławia odjeżdżał o godzinie 7:10. Ze względu na weekend obłożenie było dosyć spore na całej trasie. Razem ze mną w przedziale jechała grupa Czechów podróżująca na polskie wybrzeże. Do Warszawy Zachodniej dotarłem z około piętnastominutowym opóźnieniem. I tak zakończył się kolejny wyjazd wakacyjny.

Bilet kolejowy w relacji Timișoara - Budapeszt.
Miejscówka na pociąg  IR/IC 378 „Bega”.
Tablica kierunkowa pociągu IR/IC 378 „Bega”.
Wnętrze wagonu 2 klasy "B11mee" przewoźnika CFR Călători. Pociąg IC „Bega”.
Wschód słońca widziany z okna wagonu między Timișoarą a Aradem.
Stacja Budapest Keleti (Keleti pályaudvar). Po prawej stronie pociąg IC „Bega”.
Stacja Budapest Keleti. Lokomotywa elektryczna 470 504-1 w okleinie z okazji 150-lecia kolei Raaberbahn, ze składem pociągu IC 310 "Drava" po przyjeździe z Lublany. 
Dworzec Budapest Nyugati (Nyugati pályaudvar).
Bilet na pociąg EC 274 "Metropolitan" w relacji Budapeszt - Brzecław
Stacja Budapest Nyugati. Lokomotywa elektryczna 380 008-3 przewoźnika ČD ze składem pociągu EC "Metropolitan" Budapest Nyugati - Praha hlavní nádraží
Przedział 2 klasy wagonu "Bdmz223" przewoźnika ČD. Pociąg EC "Metropolitan".
Stacja Břeclav. Budynek dworca.
Park 28 Października (Sady 28. října). Kaplica św. Rocha (Kaple sv. Rocha).
Park 28 Października (Sady 28. října)."Głowa" ("Hlava") - rzeźba wykonana przez Daniela Talaverę.
Stacja Břeclav. Wagon 2 klasy z miejscami do leżenia "Bcmz". Kursujący w okresie wakacji pociąg przewoźnika "Regio Jet" relacji Praha hlavní nádraží - Rijeka / Split.
Stacja Břeclav. Lokomotywa elektryczna 1116 158-7 przewoźnika ÖBB ze składem pociągu regionalnego REX czeka na odjazd do stacji Wiener Neustadt. Pociągi regionalne w systemie push-pull z Brzecławia do Wiednia kursują w dni robocze w takcie godzinnym, w pozostałe dni w tyakcie dwugodzinnym.
Piętrowy wagon sterowniczy "Dosto" "Bbfmpz" w składzie pociągu regionalnego REX przewoźnika ÖBB.
Lokomotywa elektryczna 361 001-0 przewoźnika ČD ze składem pasażerskim.
Bilet kolejowy w relacji Brzecław - Warszawa na pociąg EC/IC 106 "Sobieski".
Lokomotywa elektryczna 1215 953 przewoźnika ČD z pociągiem EC/IC 106 "Sobieski" Wien Hbf - Gdynia Główna wjeżdża na stację Břeclav.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz