sobota, 2 listopada 2019

Serbia, Czarnogóra. Sierpień 2018. Część 9. Podgorica.

Podgorica

Po trzech dniach pobytu w Kotorze przenieśliśmy się do Podgoricy, aby po przenocowaniu wyruszyć w podróż powrotną do domu. Po dojechaniu do stolicy Czarnogóry i zakwaterowaniu się w apartamencie Nikola Pleasure poszliśmy na miasto z zamiarem zrobienia zakupów. Mieliśmy przy sobie nadmiar serbskich Dinarów a także chorwackich Kun, które chcieliśmy wymienić na obowiązującą w Czarnogórze walutę, czyli Euro. W Podgoricy (i chyba w całej Czarnogórze) nie ma jednak kantorów a wymiana walut możliwa jest tylko w kasach bankowych. Po odwiedzeniu kilku banków okazało się, że na Euro wymienia się w nich tylko i wyłącznie „twarde” waluty jak Funt Brytyjski, Dolar Amerykański lub Jen Japoński. Wymiana Dinarów, Kun, czy też Forintów na terenie Czarnogóry jest w zasadzie niemożliwa. W rezultacie po opłaceniu ostatniego noclegu zostało nam niewiele ponad 25 Euro, które musiało nam starczyć na cały wieczór i prawie cały następny dzień. Można było oczywiście wyciągnąć pieniądze z bankomatu, jednak biorąc pod uwagę prowizję nie bardzo nam się to kalkulowało. Wspólnie postanowiliśmy, że ograniczymy się do kupienia najpotrzebniejszych rzeczy, głównie jedzenia i napojów, a większe zakupy zrobimy już w Nowym Sadzie za Dinary.

Ulica Bratstva i Jedinstva (Братства и Jединства).
Bulevar Peka Dapčevića (Булевар Пека Дапчевића). Kościół katolicki.
Plac Republiki (Trg Republike, Трг Републике).
Ulica Slobode (Слободе).
Bulevar Ivana Crnojevića (Булевар Ивана Црнојевића).
Ulica Marka Miljanova (Маркa Милановa).
"Kiedy pijemy, nie prowadzimy".
Pokrywa kanalizacyjna na ulicy Bratstva i Jedinstva (Братства и Jединства) z nazwą Titograd.
Wystawa na ulicy Oktobarske Revolucije (Октобарске револуције).
Budynek dworca kolejowego w Podgoricy.
Stacja Podgorica (Подгорица). Elektryczny zespół trakcyjny 412-049 przewoźnika ŽPCG.

W następnej części: Podgorica - Nowy Sad - Budapeszt.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz